Obec Radslavice

Turistika v okolí

Ludéřov-Keltská svatyně

Olomouc

V katastru obce Ludéřov, místní části Drahanovic při silnici na Konici, je tajuplné a památné výletní místo s krásnými výhledy, které se na turistických mapách objevuje pod názvy Švédská šance nebo…

Ludéřov-místní část Drahanovic-tvrz

Typ

Malá obec Ludéřov, místní část Drahanovic je 15 km západně od Olomouce při silnici na Konici. Budovy tvrze a dvora jsou při průjezdu obcí vlevo na návsi.Poprvé je ves uváděna v r.1349, kdy zde…

Chudobín-místní část Litovle-zámek

Typ

Obec Chudobín, místní část Litovle, je 5 km západně od Litovle při silnici z Litovle do Konice. První zprávy o Chudobíně jsou z počátku 13.stol. kdy se v letech 1203-15 připomíná správce královského…

Haňovice-zámek

Typ

Obec Haňovice je asi 5 km jz od města Litovle při silnici mezi Chudobínem a Cholinou s řadou kulturních památek. Ves Haňovice(Ganeiovici) se připomíná v r.1131 jako majetek olomoucké kapituly. Ve 13…

Grygov-zámeček

Typ

Obec Grygov je asi 5 km jižně od Olomouce při silnici ve směru na Přerov s odbočením vpravo na křižovatce za Vsiskem. V obci odbočíte do leva na Masarykovu náves, kde je vidět v dálce Restaurace,…

Droždín-místní část Olomouce

Olomouc

Obec Droždín je místní částí Olomouce asi 5 km sv od Olomouce pod Svatým Kopečkem. Silnice Na Svatý kopeček v zatáčce probíhá nad horní části Droždína. Je zde městská Doprava a do vedlejší 1 km…

Dlouhá Loučka u Uničova-horní a dolní zámek

Typ

Obec Dlouhá Loučka je asi 7 km Sv od města Uničova v Moravském úvalu, těsně pod svahy Nízkého Jeseníku, při silnici na Rýmařov. Tato výstavná,poměrně dlouhá obec, jak napovídá její název, vznikla…

Skrbeň

Typ

Obec Skrbeň s tvrzí se nachází 9 km Sz od Olomouce směrem na Litovel. Ze silnice na konci Olomouce odbočíte z kruhového objezdu Doprava směrem na Svitavy a po pár metrech odbočíte opět vpravo na…

Samotišky

Typ

Obec Samotišky se nachází 4 km Sv od Olomouce při silnici Na Svatý kopeček. Na kruhové křižovatce na začátku Samotišek odbočíte vlevo a po vyjetí mírného kopce se pár metrů za ním dáte vpravo a asi…

Dolany-kartouzka

Olomouc

Klášter a husitskou pevnost Kartouzku, najdete v Dolanech po projetí návsí směrem na Jívovou. Projedete kolem bývalého zámku,nyní OÚ a asi po půl kilometru se dostanete k místu,kde silnice tvoří…

Stránky zdarma

Vytvořte si vlastní webové stránky zdarma na doméně www.radslavice.cz